fredag 28 november 2008

Jag ser The Notebook och tårarna rinner

Vi flydde in i en film häromdagen, E. och jag när det var snö och grått och hemskt ute, jag hatar vintern. Såg The Notebook . Dagboken - Jag sökte dig och fann mitt hjärta är regisserad av Nick Cassavetes. "Du kommer att älska den!" sa E. Ja! En film att älska och gråta till. En film om livslång kärlek som sliter i mitt hjärta när jag ser den. Jag grät hela tiden för att det var så vackert, så obönhörligt, så enastående skildrad kärlek.
Just så ska mitt liv bli, tänkte jag en gång. Den här kärleken är för evigt, när vi blir gamla, som i filmen, då ska vi stötta och hjälpa varandra, det finns inga svek. Bara vackra minnen av ett långt liv tillsammans.
Men svek finns. Och kärleken som skulle räcka livet ut blev ett sår i mitt hjärta. Nu är såret ärrat, det är lugnt. Och livet ger mig ny kärlek. Men att se The Notebook, det var smärtsamt. Och underbart. Tårarna rinner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åååååh, det är världens finaste film.
Jag har sett den 3 ggr och kan inte hålla in tårarna någon gång.
Den är sjukt vacker.
Men jag vägrar att tro att det bara finns en sann kärlek i livet.
Finns möjligheterna för den, så kan den komma igen!
Vi hoppas.

Kul att du bloggar!
Puss
Mattis

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Jag tror som du, Mattis, det finns kärlek i livet om man är öppen för det och precis som man älskar sina barn, sina vänner, så kan man också hitta flera starka underbara kärlekar i sitt liv. Jag är det levande beviset för det! Det gäller ju också att våga älska. Igen. Även sedan livet gett mig en smäll.
Kram!