måndag 1 december 2008

Det blev en Boeuf Bourguignon i stället för ett kapitel

Arbetsmässigt var det här en sorglig dag. Jag började ambitiöst. Städade runt arbetsbordet, allt var i ordning. Golvet nysopat, sängen bäddad, skrivbordet tomt och rent från överflödiga prylar, men huvudet lika tomt. Promenerade i stället. Hittade jättefin högrev på Konsum och bestämde mig för att skapa en överdådig Boeuf Bourguignon i stället för ett kapitel i Lingon - ja jag vet, Annica, det var inte bra men jag tar med receptet i Lingonboken - det blev en perfekt gryta, möra köttbitar som kokats till sammanfallandets gräns i simmigt vin, goda grönsaker, sist i grytan små stekta svampar och knaperstekta baconbitar. Ett skapande det med. Men inget som för mig närmare en färdig bok. Och vi har deadline - snart!!!

Inga kommentarer: