torsdag 18 december 2008

Ingen Rhett Butler i mitt liv... tyvärr


Aftonbladets Wendela rapporterar om en undersökning som visar att romantiska kärleksfilmer med lyckligt slut ger orealistiska förväntningar på förhållanden! Aha!! Men inte bara filmer med lyckliga slut är farliga... jag vet. Det är inte heller en film med lyckligt slut som saboterat förhållanden för mig. Det är böckernas bok Borta med vinden. Djupt i mitt hjärta hoppades jag så länge att jag skulle hitta en Rhett Butler i mitt liv. Som jag letade! Och trodde jag funnit - ni vet talesättet att man får kyssa många grodor för att hitta en prins. Nå prins Rhett Butler steg aldrig in i livet - fast jag så gärna ville tro det några gånger. Boken hade gett mig orealistiska förväntningar på mannen i mitt liv. Så kan det vara. Jag tror ingen bok präglat mig så som denna roman som jag oavbrutet läste åren mellan 12-15.... Men ännu ingen Rhett i sikte!

Inga kommentarer: