måndag 1 december 2008

Min kloka bror Peter


Min bror Peter har en jättebra blogg som jag vill tipsa om. Ni finner den om ni går in på Östersundspostens hemsida. Jag har inte fattat hur jag ska länka hans bloggadress utan att få med hela tidningen. Peter: Hjälp!! (http://www.op.se/parser.php?use=module:Blog&view=viewBlog&blogId=67&wide=1&level1=147)
Men jag vill råda er att läsa hans suveränt intressanta blogg. Peter var en av Sveriges mest citerade ledarskribenter som chefredaktör för Länstidningen i Östersund. Underfundig, rolig, radikal. Det passade inte kapitalisten Mats O Sundqvist /ja ni vet skandalmannen i Carnegieaffären, läs för övrigt jättebra artiklar om hans svindlande affärer på Aftonbladet Kultur http://www.aftonbladet.se/kultur/article3768453.ab/
Han stod inte ut med Peters radikala framtoning utan sparkade honom sedan han köpt LT. Kom hem till honom med en uppsägning och jag tycker det är en stor mediaskandal - fattar fortfarande inte varför inte SJF kunde visa mer tänder i den affären.
Men Peter är inte den som ger sig, han fortsätter att blogga, han fortsätter att skriva kloka politiska fria ledare i andra tidningar. ÖP hade det goda vettet att anställa honom som krönikör. Det går bra för honom.
Det går inte bra för Sundqvist.... Jag kan inte säga att jag beklagar det. Men enligt Aftonbladet har han plockat undan bra med pengar till sig själv - hans dåliga samvete borde dock vara en knölig huvudkudde.
Peter sover däremot bra. Läs honom!

Inga kommentarer: