måndag 15 december 2008

Värdelös och mätt på potatisplättar

Idag har jag varit helt värdelös. Inte nog med att jag tjuvöppnade ett paket på min paketkalender (jättefin den hänger i mitt fönster, ett paket varje dag att öppna) för att jag visste: Det är choklad i morgondagens paket, så jag öppnade det idag. Fusk. Förlåt. Jag har inte skrivit de texter jag skulle. I stället somnade jag inrullad i en blå pläd på soffan. Jag åt inte nyttig mat, i stället djupfrysta potatisplättar med Kerstins urgoda hemgjorda lingonsylt. Perfekt, rårörd på jämtländska lingon. Det var det enda bra idag. Annars är jag trött och så improduktiv. Dessutom verkar hela världen stå stilla, det är bara Skandiabanken som hurtigt ringer om förvaltning av de 402 kronor jag har på ett konto. Nästan inga mail, tyst, tyst, och alltför mätt på potatisplättar. Skam över mig idag.

Inga kommentarer: