torsdag 22 januari 2009

Han kom, han såg, han spårade en BH-bygel


Jag började tro att det var min egen stress som påverkade elen i mitt hus - allting går sönder. Men så var det inte. Just nu var reparatören här. Han skulle laga tvättmaskinen som plötsligt lät skrämmande och sedan inte ville fungera.
973 kronor kostar det, bara att ta hit honom, hemskt när man är pank.
Han kom, han såg, han fann .... en bh-bygel.
Den var inkilad i tvättmaskinen - men jag hade inte upptäckt den inte.
"Använd tvättpåse", sa han tog betalt och försvann inom loppet av fem minuter.
Det fåniga är att inte en behå slipper ner i maskinen utan tvättpåse - ändå har en bygel smugit sig ur. Kanske var påsen inte riktigt stängd? Det här blev min dyraste behå, jag lovar.
Och jag skäms. Kunde jag inte ha kollat trumman lite bättre. Roligare kan man ha för 973 kronor!

Inga kommentarer: