måndag 2 februari 2009

Jag bloggar - alltså är jag

Je pense - donc je suis - jag tänker alltså är jag. Jag bloggar, jag har hittat ett meningsfullt sätt att uttrycka mina åsikter. Under så många år arbetade jag som journalist, nej jag var journalist. Hela mitt tänkande var inriktat på att formulera om mina tankar till artiklar, idéer att publicera. Sedan gick jag över till att vara författare, det är mera ensamt. Nu när jag börjat blogga inser jag att jag saknade det där att snabbt formulera en åsikt, skriva ner mina tankar och publicera dem. Det driver mig. Jag tycker om att mina tankar och infall har en riktning och en mottagare.
Jag älskar era kommentarer tillbaka. Men många av mina vänner klarar inte av att kommentera pga tekniken. Det är inte svårt! Klicka bara på ordet Kommentarer - obs inte på brevsymbolen - i en liten ruta som då dyker upp på kommentarformuläret kan du skriva vad du vill. Sätt sedan ett kryss i t ex anonym, fyll i de där bokstäverna som är kontrollbokstäver och sänd iväg ditt inlägg med knappen publicera - skriv gärna ditt namn under inlägget om du vill. Ni som redan bloggar har ju ofta en bloggadress som anges om ni är inloggade, jag tipsar nu bara nybörjarna!! Jag vill ju läsa alla de kloka saker på bloggen som ni i stället säger till mig eller mailar därför att ni är teknikförskräckta!
Kom igen, det är inte svårt. Jag klarar det ju! Och det är i dialogen tankarna växer och utvecklas!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är jättebra att du pushar för fler kommentarer till dina fina inlägg! Hoppas att fler upptäcker hur insiktsfull och ämnesöverskridande du är i dina texter!
ÅH (trogen läsare)

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tack snälla ÅH - och visst - det är ju dialogen som är det mest spännande!

Helena Öberg sa...

Hej Eva,
Jag är så impad över ditt teknik-race! Jag har framfört din idé om en bloggkurs på Författarcentrum - jag hoppas du vill delta och inspirera andra att komma igång!
Varmaste hälsningar
Helena Öberg

Var dag bär guldkorn sa...

Ja, mina kommentarer försvann i helgen (skrev glada rader apropå det underbara Marie-Louise Ekman sagt och härliga bilderna från Aspuddstiden; om viktig kamp och att aldrig aldrig ge upp). Men det var inte tekniken utan router eller mitt bredband som gjorde kontakten med nätet blev alltför kort och jag i stunden gav upp att försöka skriva igen. Men kul att läsa!