torsdag 12 mars 2009

Den blå färgen skänker mig lugn

Jag läste en artikel om färger, blått var helhet och lugnande, hopsamlande, när man skrev, med röda väggar blev det mer fokus på detaljer. Jag är väldigt beroende av lugna blå färger omkring mig. Se mitt marockanska bord i blå mosaik, jag älskar det. På bordet får olika blå saker stå. Just nu mina Erik Höglund-vaser som jag tycker mycket om. En blå Ittalavas - i den ligger torkade vita orkidéeblad och två ljuslyktor från Ittala. På ett fat från Kosta Boda ligger massor med halvädla stenar i olika nyanser från Sydafrika. Att se på bordet gör mig lugn, det är nästan meditativt. Kan ni känna igen känslan?

3 kommentarer:

Evas blogg sa...

Vilket vackert bord! Jag älskar blå färger, en av de vackraste färger jag vet.

Annika Estassy sa...

Underbart stileben! Sovrummet går i blått och det är så rogivande. Känner precis igen känslan.

Sara sa...

Jag väntar med spänning på min BLÅ vårkappa... och våren också då förstås.