måndag 6 april 2009

det är så mycket annat man bara måste göra först ... jag ska bara ...

Jag går verkligen runt i cirklar när jag ska börja med något större skrivprojekt. Inte rakt på, nej kringgående försiktiga rörelser. I morse skrev jag en artikel absolut ingen beställt, men den låg nära det jag vill skriva om. Dessutom har jag en smålängtan efter journalistisk igen. Beslutade mig sen för att börja skriva. Men julgranen kom emellan jag fixade det och sopade upp granbarren, sen fick jag för mig att jag skulle byta gardiner, då gick gardinstången av så nu ser man rakt in på mig från Psykoterapicentrum mittemot. Lite obehagligt, vilka slutsatser kan de dra av mitt synliga liv? Ja, synliga, inte syndiga. Nu vet jag inte vad jag har för undanflykter kvar så jag bloggar lite. Men sen... kanske... om jag hinner ... innan yogan som börjar sju. Suck, skärpning Eva!

4 kommentarer:

Maria Björkman sa...

Men jösses, vad jag känner igen mig! Man blir vansinnigt kreativ när man försöker undvika något som kommer att ta tid eller som är svårt att starta med, eller hur? Jag är lika stor expert som du, men sen med kniven på strupen brukar det ändå kunna bli rätt bra.

Annika Estassy sa...

Vi är nog många som kan gå med i den klubben!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Ja! Och lite är det som att man laddar medan man klipper ner granar, rensar landen, dammsuger med frenesi. Uppladdning!

Anonym sa...

ja jag vill gärna läsa det där projektet snart...