lördag 9 maj 2009

Balkongmiddag med djupa nära tankar

Igår satt vi på M:s balkong. Vi är tre gamla vänner som då och då har en balkongmiddag, bara vi. Vi har alla tre arbetat ihop, nu var det ett tag sedan. Men vänskapen består. Vi åt god mat och pratade om livet som det är, hur vi formats. Våra samtal är så öppna och ärliga att det öppnar nya insikter. Man vill liksom inte sluta prata. Igår nystade vi i tråden var vi finns i syskonskaran. Vad det betyder. Hur det format oss. En pusselbit lades till en annan. En storasyster, en lillasyster och ett mellanbarn funderade på hur det påverkat livet. Plötsligt kunde vi se oss själva med andra ögon. Och jag fick inblickar som gjorde att jag funderade på nya sätt om mina barn. M fick mig att förstå på ett djupare sätt vad det är att vara yngst i syskonskaran. B hur det är att vara mitt emellan. M skrattade och sa att jag var en så typisk storasyster. Hmmm!

3 kommentarer:

Boktokig Eva Boström sa...

Vad trevligt att träffas så!!!

Boktokig Eva Boström sa...

Har också funderat på det där med betydelsen om var man är i syskonskaran både om mig själv men också om mina barn. ser redan saker med yngsta som inte är 1 år än som är "typiska" lillasysteregenskaper!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Ja man kan verkligen ha en massa funderingar kring det - och det var härligt att sitta på balkongen i förtrolig stämning medan det mörknade och tänka ihop.