torsdag 21 maj 2009

Tomorrow is another day, det vet vi min favorithjältinna och jag

"You are vivacious, sassy, and conniving. You will do whatever it takes to get what you want when you want it. You are, in one word, a survivor. You have a lot of life and vitality, and you demand attention whenever you walk into a room. You want what you can't have. You need a guy who can challenge you or else you'll be bored. People see you as strong and fearless at best, and manipulative and spoiled at worst."

Kände för att pigga upp mig lite så jag gjorde ett test på facebook, vilken litterär "heroine" är du? Blev Scarlett O´Hara. Yes. Favorifiguren. Omedelbart kom en kommentar från Thomas i Umeå: "Frankly I don´t give a damn."
Spelar ingen roll vad du säger eller vad Rhett säger, Thomas.
Tomorrow is another day. Så det så. Det vet vi, Scarlett och jag.
Med den tanken i huvudet somnar jag nu!

2 kommentarer:

Var dag bär guldkorn sa...

Vemod ... en oerhört stark känsla, som kommit krypande mer med åren (=livserfarenheterna; i alla fall för mig), en slags sorg, längtan, kärlek men ändå förunderligt kvillrande glädje över livet. Vemod är en märkvärdig skatt, tycker jag. Den bär smärta och glädje samtidigt, ja flera motstridiga element som med vemodet upphör att vara motstridiga och finner en slags harmoni och samklang.
Oj, allt är borta ... kan man förtvivlat känna innan känslan av vemod fyller en – och visar att det faktiskt finns något stort och viktigt kvar. Ett viktigt Mod. Ve, den som inte tar vara på den chansen ... att bli lite klokare!?

PS. Eva, jag skriver ut till dig det du frågade, hemma nån dag sen.

Kram! Maria, som ätit en fantastisk italiensk middag i trevligt sällskap ikväll

Annika Estassy sa...

Det testet måste jag bara göra!