fredag 29 maj 2009

Vi har redan fått den största gåvan

Igor Ardoris var en i teamet bakom TV-succén Klass 9A. 1997 blev han svensk juniormästare i karate och han är mental tränare som sysslat mycket med meditation och yoga. Nu kommer boken Själförsvar Lycka och att lyckas om hur vi med hjälp av treenigheten kropp, tanke och känsla kan bygga en positiv tillit. Det är en bok jag inte visste att jag skulle läsa förrän jag hörde en intervju med honom i radions Människor och tro om vad han menar med själförsvar och hur hans egen väg mot ett helare, rikare liv sett ut. Det berörde mig och väckte mitt intresse: "Vi har redan fått den största gåvan: Livet. Så vi borde fråga oss vad vi kan ge?" sa han.

1 kommentar:

Annika Estassy sa...

Jag blir alltid så otroligt GLAD när jag hör och läser om kloka unga människor!