söndag 28 juni 2009

Jag låg på spikmattan och såg upp i trädkronorna

På släktträffen på ön i helgen halade Sara fram en resespikmatta. Den är uppblåsbar, i plast med röda piggar. Hon hade fått den redan förra julen av sin trendkänsliga mor. Men inte förrän de senaste veckorna har hon börjat använda den. Hon fick ont i ryggen. Åt Ipren och tänkte att hon kunde testa med mattan i stället för piller. Simsalabim, värken försvann. Så plötsligt låg jag där på verandagolvet på mattan jag varit misstrogen emot. Först stacks det, men smärtan försvann snart och jag kände bara att det var lugnt och behagligt att ligga där och se upp i trädtopparna och känna hur värmen spred sig i kroppen..
Efter två sessioner på spikmattan känner jag mig helt övertygad om att jag kommer att skaffa mig en.

6 kommentarer:

.... sa...

hihihi jag bara väntade på det min allra finaste mamma

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Sötis du kommer att gilla den! Puss

Annika Estassy sa...

Jag känner att jag är nära att ge upp - snart måste nog även jag testa...

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Ja Annika, vi har hålit emot länge - men det var faktiskt otroligt avslappnande :)

Maria Björkman sa...

Jag visste det!!! Välkommen i Spikmatteklubben! Såg på nyheterna härom dagen att nu ifrågasätts och polisanmäls marknadsföringen kring dessa mattor. Och kanske med fog - det är modigt/dumdristigt att utlova för mycket av en produkt. Men vi som har provat vet att det ger ro och balans. För mig räcker det, kan jag säga!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Ja jag har ju reagerat på marknadsföringen och kanske inte testat just därför, men när jag nu gjorde det så... ja, jag jag går med i Spikmatteklubben!