lördag 25 juli 2009

Äntligen infinner sig sommarkänslan

Nu börjar jag äntligen få den rätta sommarkänslan. Det yttrar sig i att jag börjar lösa korsord till exempel. Jag saknar min bästa korsordslösarvän som vistas på annan ö. Men jag löser ändå träget svenskans kryss, det är kul. Sommarkänslan yttrar sig i att jag får energi igen, verandorna är äntligen nyoljade och utemöblerna såpskurade, ja - jag vet det är sent. Jag var bekymrad i hela juni och hann inte riktigt med. Nu börjar jag längta efter gäster också, långa grilkvällar med mat och prat. Snart kommer snickaren J och lagar min veranda och sätter in nya lås.

Sommarkänsla är också ro att läsa och kanske äntligen nudda vid manusbunten som nu börjar titta alltmer anklagande på mig.

Jag har helt enkelt landat i mig själv och i sommaren i slutet av juli. Bättre sent än aldrig. Och förresten är det augusti som är sommarmånaden med varmt hav och - hoppas jag . SOL.

4 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Jag känner precis som du Eva, det har tagit lite tid i år för den genuina sommarkänslan att infinna sig på riktigt och för den stora rastlösheten att rulla bort. Må nu inte augusti svika oss.

Maria Björkman sa...

Korsord är väl härligt! Fast jag/vi löser korsord året runt, det är bra avkoppling och ett kul sätt att umgås. Nu intensifieras det dock, många korsord blir det!

Johanna Wistrand sa...

Hej Eva!
Tack för en härlig dag! Så trevligt och gott. Vad mysiga du och Annica är!

Nu har jag kollat upp kafé String, och de har frukostbuffé där på helgerna!
Så nu vet jag var jag ska frukostera imorgon :-) (om de har sommaröppe):
http://www.cafestring.com/frukost

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Hej Johanna! Det var verkligen kul att du ville komma och hälsa på mig på ön! Hoppas du får en mysig String-frukost så hörs vi snart igen!
Kram
Eva

Annica - det är lite ångestframkallande att man knappt hinner ana sommaren innan den försvinner - men du har ju Frankrike att se fram emot lyckliga du!

Maria - jo det slinker nog ner ett och annat korsord på vintern också, bra terapi mot stress!