onsdag 22 juli 2009

Det är mycket roligare att skvallra om människor man hittar på

Vi sammanträdde på verandan idag, Annica och jag. Vi började prata om hemsidor men gled snabbt in på en familj som intresserar oss nu. Om mina grannar tjuvlyssnade - det gör de inte, de öste grus på andra sidan den alltmer ogenomträngliga häcken till nytt mystiskt projekt - men om: då skulle de tro att vi var riktiga skvallerbytor som firade orgier i lystet snokande i en stackars familjs liv. De kan ju inte veta att vi bara hittar på! Det är mycket roligare att skvallra om människor man hittar på, det kan jag rekommendera. Men man behövder ju någon att skvallra med. Annicas ögon lyser och hon skriver i sin anteckningbok.
Sedan tvättade vi mitt verandagolv med hennes nya högtrycksspruta.
Och sen tappade jag min iPod i lasyren jag målade den nytvättade verandan med. Men det var en annan historia.

Inga kommentarer: