tisdag 21 juli 2009

Dramatik alltid och överallt

Motvillig morgon i stan. Man måste tvätta ibland. Håret inte minst. Och få en stadskänsla. Men jag längtar direkt ut till ön. Så nu åker jag med nytvättat hår och dito handdukar för att se om björken står kvar.
Morgonen är fylld av dramatik. Dotter E och jag åt en stilla frukost på balkongen när fruktansvärda skrik skar genom morgontystnaden. En taxi körde fram och efter en lång stund och hjärtskärande skrik vacklade en gravid kvinna ut i bilen. Hon hade knappt hunnit åka iväg med den väldigt handfallna taxichauffören och en väninna innan två motorcykelpoliser körde upp framför tvåans buss och började söka igenom den noggrannt. Något hade hänt, vi vet inte vad. Det finns dramatik alltid och överallt. Nästa gång jag kommer till stan kanske det är en liten baby på balkongen mittemot?

3 kommentarer:

Evas blogg sa...

Här är också tvättdag men inte alls så dramatisk som din.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Så dramatiskt brukar det inte vara men nu sitter hennes skrik av smärta kvar i min kropp och jag komer att vara orolig tills jag ser bebisen!

Fick du nytt jobb efter utställningen? Vilket fins ställe det verkar vara din utställningslokal, vill sitta där och äta våfflor!

Johanna Wistrand sa...

Hej Eva!
Det låter lockande med örslaget du lämnade på min blogg! Hur ser det ut i helgen? Komma över på en fika en stund, vad mysigt det vore, åka skärgårdbåt.
Du kan väl maila johanna@multimanus.se eller ringa 0704/818480 (sms:a elelr ring helst, kommer inte vara så mycket vid Internet)