fredag 10 juli 2009

En andhämtningspaus i livet

Underbart är kort eller vad säger man? Vännen kom, vi skrattade ihop, han försvann. Nu har en halv rolig dag gått. Frågan är vad jag gör av resten av denna dag. Och av helgen. Och av nästa vecka. Nu har jag alltför länge varit alltför improduktiv. Det känns som om det är läge nu att ta itu med saker jag vill göra och skriva. Samtidigt får jag försöka att vara lite ömsint med mig själv också, inte bara driva på med slavpiskan. Jag kanske är precis så lat som jag varit i sommar, jag kanske behövde precis den här andhämtningspausen för att veta vad jag vill göra, vad jag förmår, vad jag har lust med?

2 kommentarer:

Maria Björkman sa...

Eva - släpp taget och tillåt dig att vara lat. Släpp prestationen. Är du lat nu, är det exakt vad du behöver. Det är en insikt som du säkert har själv, men som du behöver bli påmind om. Det är OK. Precis som du själv resonerar dig fram till, så måste man vara ömsint mot sig själv. Ingen tackar dig för att du gör våld på dina innersta behov!

Så - gör vad du känner för. Ingenting, om det är det som känns!

Evas blogg sa...

Andhämtningspauser tror jag behövs lite då och då. Tömma för att sedan fylla på. Vila för att sedan orka jobba. Jag tror du behöver bara vara just nu. Och sen, kommer det något jättebra ur det.