onsdag 22 juli 2009

Jag har dödat min älskade iPod i grå oljelasyr

Nu är jag bitter! Jag målade verandgolvet med vacker grå oljelasyr. Det blir så snyggt. Jag böjer mig fram över målarburken och gnolar till musiken i min iPod, tänker en vag tanke att den skulle kunna falla ur behån där jag tryggt förankrat den, men äsch....
Tyvärr gjorde den det. Min fina röda musikapparat försvann ner i oljan och kom upp grå. Jag sköljde den i vatten. Nu tror jag att jag fått bort den mesta oljan. Men på displayen står det på iPod Diagnostics: Sleep. Tror ni att det är en förskönande omkrivning för DÖD?

3 kommentarer:

Amy sa...

Aj då! Det verkar nog inte bättre....fast, det kanske går att laga?
Jag håller tummarna!

Annika Estassy sa...

Vaddå, tappade du den i oljeburken först och sköljde den i vatten sedan? I så fall är den nog väldigt död är jag rädd för. Å andra sidan vet man aldrig - en väninna tappade sin mobil i toaletten och den överlevde. Det hade nog inte jag gjort om jag hamnat där...

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Märkligt nog kan jag lyssna lite men det svajar och jag kan inte stänga av den. Men bara att det går - efter fall ur behån i oljeburken och sedan en rejäl dusch, plus torkning med topz - vad får inte en stackars iPod stå ut med.
Och hur klantigt var det inte av mig!