fredag 21 augusti 2009

Ett år ordnade vi en Alternativ Augustgala där vi fick alla priserna

Det är viktigt att fira att en ny bok kommit, skriver Johanna på sin blogg. De första böckerna vi skrivit firade vi nog. Ett år ordnade vi till och med en Alternativ Augustgala för oss och alla nära och kära där vi fick alla priserna och medaljer. Men allteftersom böckerna blivit allt fler och fler har vi blivit allt sämre på att fira. När en bok kommer ut är vi mitt inne i nästa, liksom.
Ibland har Annica och jag stora familjemiddagar när vi provlagar en massa rätter till bärböckerna – det är kul. Men det är inte heller särskilt ofta.
Vi är helt enkelt urusla på att fira att det kommit en ny bok och vi måste skärpa oss. Maria och Annica - vi måste festa mer och arbeta mindre.

3 kommentarer:

Victor Estby sa...

En egen August-gala - vilken fin idé! Ja, det är helt rätt. Författare bör fira mer.

Var dag bär guldkorn sa...

Ja, jag har tagit mig en rejäl funderare över mitt liv på Biscayas vida hav i sommar. Och efter det kommer kanske till och med lite annat än författande & fester i topp!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Victor, absolut, vi får se till att fira oss mer1
Maria, det var ingen prioritetsordning jag talade om. Ska man använda fler f-ord kommer nog familj till exempel först för mig.Men min poäng är att man inte bara ska slita utan också se sig själv som värd att fira, firas och FÅ fira utan dåligt samvete.