lördag 22 augusti 2009

La famiglia Swedenmark

Jag är ju som sagt lite Sopranosbesatt just nu. Tidigare var min mycket milda bror P lika besatt. Jag funderar vad det är? Det är inte så mycket det att det är en spännande serie, det är ändå litet tjatigt och ganska obehagligt med allt dödande, allt våld, alla sparkar som liksom inte verka bekomma personerna alls. Som jag ju i djupet av mitt hjärta verkligen upprörs av och ogillar. En total likgiltighet för livet, allt som oftast.
Vad gör oss då så besatta av serien? Kanske livet i La Famiglia. Denna starka släktkärlek där man i familjen värnar om varandra, skyddar varandra och ställer upp, men samtidigt har så komplicerade relationer att en psykolog i en av parallellhandlingarna behandlar Tony och hjälper honom att se förklaringar?
Ja, vi är ingen maffiafamilj men vi är en familj med otroligt starka band mellan oss. Det kanske är där jag känner igen mig? La famiglia Swedenmark.

Inga kommentarer: