tisdag 18 augusti 2009

Ny klok bok av Anna Kåver på väg

Jag skulle beställa hörboken av Anna Kåvers Att leva ett liv, inte vinna ett krig, som Anne rekommenderade. Men den var slut.
I stället hittade jag till min glädje en ny bok av kloka Anna Kåver: I Himmel, helvete och allt däremellan berättar Anna Kåver hur vi kan navigera klokt i känslovindarna, såväl i storm som i lätt bris. Hon vill att bokens läsare ska förstå sig själv och sina medmänniskor bättre och berättar även om hur man kan förhålla sig till sina egna och andras känslor. Meningen är att läsaren ska kunna öka toleransen och acceptansen av sig själv som en i grunden känslosam människa och just därför klok och förnuftig. Känslor binder oss samman, likväl som de har kraften att plåga och sära på oss. Känslor skapar vår upplevelse av identitet och självkänsla, de är verktygen för att förstå andra människor och deras intentioner och de vägleder oss när vi fattar beslut. Känslor är en nödvändig kompass i tillvarons snåriga terräng, står det i presentationen. Jag beställde den direkt!


2 kommentarer:

Maria Björkman sa...

Jag ser fram emot din recension! Har själv sneglat på den.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Ja, jag längtar så efter att läsa den!