söndag 30 augusti 2009

Vill ni ha kul? Titta då på Pia! Och tipsa mig om Petrén!

Vi hade en rolig diskussion om kvinnligt manligt på ön idag. Någon påminde om när Ann Petrén /min favoritskådis/ delade ut pris för bästa manliga huvudroll på Guldbaggegalan 2008. Hon pratade iklädd kostym bland annat om "alla dessa män därute som har en historia att berätta - var är dom?"
Det var så belysande och avslöjande för hur man alltid talar om den kvinnliga erfarenheten medan den manliga erfarenheten kallas erfarenheten helt enkelt.
Jag vill se den utdelningen. Är det någon som vet var jag kan hitta den? Jag har kollat Youtube men där finns den inte och jag vill se den igen. Tips???

Under tiden kan ni njuta av Pia Haraldsen en underbar norsk komiker som driver med den politiska journalistiken. Jag skrattar så jag tjuter. När man hör henne inser man vilket spel det ofta är när politiska journalister gör intervjuer med politiker, allt är mallat och följer sedvanliga mönster - det är förutsägbart och ger mig ingenting - men Pia går helt på tvärs mot detta. Hennes intervju med Anders Wijkman var svindlande och likaså hennes rapport om franska valet. Njut!

Inga kommentarer: