torsdag 24 september 2009

En bok som bara blåser omkull mig, så bra är den


Jag kände mig håglös i morse, som man kan göra. Jag satt där på tåget till Göteborg, lite morgongrinig rent ut sagt. Ända tills jag började läsa Igelkottens elegans. Annika köpte den åt mig på franska och jag har läst en bit men varit trött på kvällarna, den har varit bra - MEN idag i lugnet på tåget så blåste den bara omkull mig, denna igelkott. De som satt mittemot fick inte en blick av mig men hörde mina mumlande instämmanden, mina skratt, jag stryker under, jag funderar, jag njuter av denna bok. Oj! Det är en sån här bok som ger mig skrivlusten tillbaka och påminner mig om meningen med att vara författare.

Ikväll har jag minglat med Sekwa, druckit vin och pratat med de trevliga förläggarna på det lilla förlaget. Jag klappade lite på Igelkotten på svenska för jag tänker köpa den på svenska också, och jag tänker köpa Den röda soffan.

5 kommentarer:

Granne med potatisodlaren sa...

Härlig bild med en bok som blåser omkull dig, precis så känns det när jag har hittat rätt i bokhyllan!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Du måste läsa den här boken, Eva. Jag åkte långsamma tåget från Stockholm - men tiden gick för fort! Ha det bra!

Niclas sa...

Kul att du gillar boken och trevligt att träffas. Den här bokmässan har varit fantastiskt social och då inte enbart med kunder. Twittrande, bloggande, facebookande läsare och bokälskare har forsat runt montern. Det är jätteroligt. På återseende lite här och var.

Maria Björkman sa...

Ditt inlägg avgör saken - jag ska köpa boken! Har sneglat på den länge, men inte kommit längre.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Härlig läsning Maria! Kul och trevlig monter Niclas.