måndag 19 oktober 2009

Hoi An en stilla söndag i oktober





Ser att mina fina vänner hemma i Sverige haft en ljuvlig hösthelg med sprakande färger och värme. Förmågan att ta tillvara alla livets små guldstunder är så viktig. Här är min söndag i ett svalt Hoi An, bara 28 grader. Fukt i luften som gör att man inte behöver minsta body lotion. För övrigt är det inte mycket mer än just detta nu som behövs - skulle vara en son och en dotter till här i Hoi An då. Men jag vet att Elin ärlycklig med sin Italienresa och Emil har mycket kärlek i sitt liv, inget gör mig gladare. Här är Ellen och jag!

7 kommentarer:

Granne med potatisodlaren sa...

Luftfuktighet i stället för lotion. Härlig bild! Vi förstår direkt hur mjuk luften är. Det är så kul att få veta hur det är när du reser i Vietnam. En 30-årig dröm som återstår att förverkliga.

Var dag bär guldkorn sa...

Ja, det är skillnad på luftfuktighet och luftfuktighet. När det är runt noll blir det mest självsprickor och eksem.
Tack för härliga blickar in i ert Vietnam!

Annika Estassy sa...

Det ser härligt ut Eva! Bara att njuta...

Anonym sa...

Vad fina ni är!
Jag blir så avuuundsjuk men samtidigt så glad att ni är tillsammans och njuter. Ja, sol och sol, idag regnar det här och det är inte 28 grader kan jag försäkra.
Kram Ulla C

Maria Björkman sa...

Du ser så lycklig ut, och jag riktigt känner luften. Håller med Annika - njuuut!

Evas blogg sa...

Säger det jag också: njuuuut! Själv läser jag "Änglavakt". Jättebra Eva!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Hej fina vänner! Tack för alla era njuuthälsningar. Enda ormen i paradiset är ett utbrott av denguefeber, måtte myggorna förskona oss från det!
Jag hoppas ni har fina höstdagar, det verkade så på de färgrika bloggarna.