tisdag 24 november 2009

Grattis till Augustpriset, Ylva och Katarina!


Jag blev så glad igår över att mina två BUS-kamrater Ylva Karlsson och Katarina Kuick fick Augustpriset för sin lekfulla skrivbok. Och att ett nytt roligt förlag därmed också belönades.
Ylva må vara ung men hon har lång skriverfarenhet. Första gången jag träffade henne var hon en mycket ung kolloledare på Ellens första skrivläger - en mycket inspirerande skrivledare. bakom de lekfulla tipsen finns lång erfarenhet.
För sin debutbok Tova fick Ylva debutantpriset Slangbellan. Ylva är en synnerligen välskrivade, klok och härlig person och jag jublar högt över priset till henne och Katarina.
Så här presenterar de sin bok: "Det finns de som helt enkelt inte kan låta bli att skriva. Det finns de som vill skriva men inte kommer sig för. Det finns de som har dikter kliande i fingrarna. Det finns de som har skallen sprängfylld av historier. Det finns de som ryser av lycka inför rätträtt ord. Det finns de som måste skriva fast de inte vill. Det finns en inspirationsbok."

5 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Utan att veta någonting om vare sig boken eller författarna blev även jag glad. Jag blir alltid glad av allt som främjar läsandet och skrivandet. Och vilken underbar presentation!

Evas blogg sa...

Verkar vara en inspirerande bok. Kul att de vann priset.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Jag blev jätteglad, tror boken är en toppenjulklapp för alla skrivglada!

Sofie B-C sa...

Vad fin du blev i håret!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tack Sofie! Hur går det med releasefest?