fredag 20 november 2009

Kör inte upp mikrofonen i ansiktet på en rörd gråtande Idolmamma

Nu sitter jag i soffan med macen i knät och ser Idol.
En tanke. Det handlar om kärlek ikväll, idolerna sjunger till sina fans och till någon speciell utvald. Calle sjöng Your song (som jag älskar) till sin mamma. Oj vad det kändes i ett mammahjärta. Som jag grät. Calles mammas grät också. Hon satt i publiken väldigt rörd över den fina kärlekssången hennes son framförde. Då tycker jag inte en okänslig programledare ska köra upp mikrofonen i ansiktet på henne direkt efter numret och fråga hur det känns... man vill inte prata när man är så rörd, man kan inte prata med gråt i halsen. Usch vad klumpigt. Han gjorde samma sak med Mariettes flickvän efter hennes sångliga kärleksförklaring. Klumpigt! tycker jag, Låt dem njuta i fred av kärleksförklaringen, de är inte artister som ska kunna hålla masken.

2 kommentarer:

Granne med potatisodlaren sa...

Det är inte kul. Men det ingår i formatet som TV4 alltid säger. Det är ofta då, man kan se vilken kanal man tittar på, på hur närgången kameran är.
Jag såg på sagan om högtrycket. Det var bara en vacker önskan från meteorologerna. Ha en bra dag!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Vet du vad, just nu skiner solen in genom mitt fönster! Idag blir det en liten tillfriskningspromenad i de nya stövlarna från Hoi An. Ha en bra dag du också!