måndag 1 mars 2010

Jag härmar andra bloggare och gör en tidsresa

"Sol - och allt blir lättare. Snön har smält undan. Jag ska ta en promenad med Elin. Sedan yoga och fika med en vän. Varför känns allt så mycket lättare idag än igår? Jag vet inte. Men det är som om våren kom med sin kvast och sopade undan gammal dysterhet. Nu är jag mig själv igen, full av hopp."
Så skrev jag för precis ett år sedan. Jag härmar bloggarna En annan sida och Linda K som kollat vad de skrev i bloggen den 1 mars tidigare år. Jag har bara 1 mars förra året att plocka fram. Då tyckte jag som ovan. Dessutom skrev jag beundrande om Indiska Bbliotekets utgivning av böcker av indiska författare i Sverige.
Jag är förvånad över att jag bara bloggat i ett och ett halvt år. Det är som en viktig vana nu. Vad gjorde jag innan? Skrev dagbok förstås - men bloggen ger mig något annat. Fantastiska bloggvänner och kontakter bland annat. Ett ljus i mörket denna dag som inte är solig som för ett år sedan.

5 kommentarer:

Evas blogg sa...

Ja bloggen är en slags dagbok med feedback.

Linda K sa...

det lät som att våren kanske var på väg, härligt :)

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Dagbok med feedback, det var bra, Eva!

Våren kommer Linda - frågan är bara när? :)

Anonym sa...

ah och jag ar aldrig i sverige under varen....det var manga ar sedan nu!
men vad fint att du letade upp vad du skrev for ett ar sedan, det gillade jag.
puss ellen

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Du lilla biff jag tänker stoppa dig i min väska den 5 maj och så upplever vi våren tillsammans - chez nous, en Suède