torsdag 11 mars 2010

Min barnkulturdag börjar nu!

Idag blir en riktig barnkulturdag för mig. När jag kollade posten hade fina Opsis Barnkultur just kommit. Ni läser väl den? En av de få tidningar vi har som seriöst, roligt, levande och infallsrikt behandlar barnkultur. Senaste numret är en fröjd för mig som är Tove Jansson-fan!
Jag bläddrar lite och det finns många intressanta artiklar. Återkommer om det, nu ska jag nämligen strax iväg på BUS-utdelning av Slangbellan, årets debutantpris för bästa barn- eller ungdomsboksdebut som Författarförbundets Barn- och ungdomsbokssektion delar ut varje år. Mingel med prat och bubbel och högtidlig prisutdelning. Det var en av de roliga uppgifterna när jag var ordförande i BUS att få äran att dela ut det priset. Vem som får det? Vet jag inte, men jag lovar att berätta!

1 kommentar:

Jenny L sa...

Eva, så fint du skrev i gårdagens "Idag är jag glad". Snart, snart är den här...
Kram