måndag 8 mars 2010

Mitt badrum förvandlas till mitt arbetsrum

Fick en impuls att se på teve när jag kom hem från ett uppiggande möte med kloka Marieme. På en kanal var det Hollywoodfruar, på en annan Kungabröllop, vilken tajming på Kvinnodagen! Jag tog i stället skumbadet söta Marieme gett mig och lät mig sjunka ner i skum och rosendoft. Visst är man klok när man ligger i badet - i alla fall jag. De flesta problem blir mindre och jag hittar geniala lösningar på andra. Det är bara det där med att minnas allt klokt man tänkt. Min vän Y. påstår att hon skriver i badkaret, men hon skriver också i en anteckningsbok gående på promenad - det skulle jag inte klara. Men kanske skulle jag skaffa något att skriva på i badkaret? Tips???
Mitt badrum håller på att förvandlas till ett arbetsrum. Jag flyttar in mer och mer saker. Det senaste är en rad gröna krukväxter. Sämre arbetsrum kan man ha!

3 kommentarer:

Matildas fikarum sa...

Det badkar jag har i den här lägenheten är så litet att jag inte riktigt får plats, så jag struntar för det mesta i att använda det. Det är synd, för jag älskar att ta långa bad, det är bland det bästa jag vet.

Granne med potatisodlaren sa...

Ta en rostfri skrivskiva och en vit penna som du tar bort med medicinsk bensin. Då har du en stadig sida att fylla med kloka tankar som inte försvinner förrän du bestämmer så. Och då kan du dela dem med oss.
Det låter så inbjudande att använda sitt badrum som ett rum för funderingar och idéer. De varma ångorna, doften av en fräsch tvål och dina gröna växter.
Känslan av lätthet nere i badvattnet. Då kommer säkert alla kloka tankar med samma lätthet.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Precis så är det, Eva, en känsla av lätthet, jag är ogarderad och tankarna flyter omkring utan att hejdas. Därför är badrummet ett så bra tankerum.
Synd Matilda med så litet badkar att du inte ryms - man ska nästan kunna flyta omkring