fredag 2 april 2010

En fin långfredag med mycket prat om viktiga saker

Jag har tagit en lång påskpromenad med vännen A längs med kanalen. Vi gick ända bort till Tanto och hälsade på i en liten fantastisk kolonistuga. Vi såg krokus sticka upp och blommande vintergäck och det pirrade i hela naturen av lust att spricka upp och blomma. Det är fantastiskt med dessa små miniatyrsamhällen i våra koloniträdgårdar, små välskötta trädgårdar, mycket små hus, vänskap och odlarglädje, vilken fin tradition.
A och jag pratade, tänk hur mycket prat det kan finnas i två gamla vänner som delar en gemensam historia. För länge sedan var vi på kurs i franska i Montpellier. Nu har vi så många planer och funderingar att diskutera. A är som jag - ständigt fylld av planer på saker man kan göra, resmål att besöka. A liknar också mig i att hon älskar sitt hem och är lika mån om barn och barnbarn som jag.
Vi älskar att resa ut i världen - men våra kärlekar har vi här hemma och dem vill vi hela tiden återvända till.
En fin långfredag!

Inga kommentarer: