fredag 2 april 2010

Måla väggar med sminkpensel

Det finns mycket man kan ägna sig åt! Bloggkompisen Annika ska sälja sin lägenhet så hon städade idag så noga att hon till och med strök trasmattorna! Läs här. Själv ägnade jag några timmar åt att bättra på gårdagens målning, attans vad svårt det är att sätta maskeringstejpen rakt. Idag gick jag runt och duttade turkos färg på vita fläckar med hjälpa av min allra tunnaste sminkpensel. Det blir fint. Nu ska jag bara stryka de nytvättade gardinerna. Och nej, jag ska inte sälja!

2 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Jag är så nyfiken på färgen Eva, du måste lägga ut en bild när du är klar! Jag har aldrig riktigt vågat mig på att måla väggar, bara mindre ytor som fönster och räcken.

Inte heller vi fick påhälsning av några påskkärringar, jag tror att alla portkoderna håller dem på avstånd. Tänk att varje ytterdörr till flerfamiljshusen numera är låsta, så var det ju aldrig när vi var barn...
Glad Påsk! (får man väl fortfarande önska, trots att det redan är påskafton?)

Granne med potatisodlaren sa...

Jag frågade vår granne med sjuårig flicka varför flickorna här i byn inte är påskkäringar. Hon svarade att det är för farligt.
Kör bilarna så fort på vägen, sa jag dumt.
Nej det var inte trafiken hon syftade på.
Vad fint det måste bli med det turkosa nu när du till och med duttat färg med en tunn pensel.
Vi har installerat skåp i lilltoan och hällt tio liter spolarvätska i bilarna. Nu smälter snön.