tisdag 6 april 2010

Pappa skrattar i mjugg i sin himmel

Att de alltid ska ha rätt, ens gamla föräldrar. Jo jag ser att pappa skrattar i mjugg i sin himmel. Om jag var trött och enerverad rekommenderade han alltid långa promenader för att hålla oroliga tankar undan, för att hålla kroppen i form, man går sig trött helt enkelt. Han gick, oj vad han gick tills han hjärta gjorde det svårt för honom.
Jag har mycket att tänka på nu. Dels en massa roliga saker jag vill skriva men har svårt att komma igång med, dels helt privat en massa livsfunderingar. Många frågor snurrar omkring. Sätter jag mig bara i stillhet en dag som igår, så känns det inte bra.
Ny vecka, nya rutiner, igen.

2 kommentarer:

Granne med potatisodlaren sa...

Vardagen som en ram att hålla sig i när man måste tänka igenom viktiga frågor. De är bra. Det lärde jag mig när jag jobbade mycket skift. Det är på något outforskat sätt de vanliga dagarna som är mest vilsamma och kreativa för mig. Annandagarna kan bli för många när man vill vidare.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Ja Eva, du har så rätt. De första dagarna går bra, annandagen slet i mitt skinn och mina nerver. Ja, jag är den som älskar måndagar!