fredag 23 april 2010

Prickiga sommarklänningar och tunna skor, det är sol i Paris

Milton med sin Nalle. Tre månader nu. En liten ljuvlig människa med egen karaktär. Det är underbart med ett barnbarn, så är det bara! Vi sitter bara och tittar på honom, faster Elin och jag, alldeles förstummade av beundran.
Nu ska jag resa till Paris några dagar och hämta hem min egen allra yngsta. Packa sommarkläder, säger hon. Det gör jag, prickiga sommarklänningar och tunna skor, en bunt manus och min mac. Vännen M på besök i Stockholm missar jag, men hon får så lämpligt vara vår post- och blomvakt i lägenheten så träffar jag henne när vi kommer tillbaka.Vi hörs från Paris!

5 kommentarer:

Jenny L sa...

Söta Milton!
Bon voyage, och hälsa Paris att jag saknar den - staden.

Evas blogg sa...

Vilken sötnos! Nu vill jag önska dig en riktig fin Parisvistelse! Ser fram emot hälsningar därifrån. Kram!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tack Jenny! Det ska jag hälsa, tror Paris längtar efter dig också!

Tack Eva! Rapporter kommer, jag ska sitta med Ellen på Unescos bibliotek och skriva.

Evas blogg sa...

När återvänder ni till Sverige igen? Kommer Ellen att vara i S-holm nu eller har hon nya planer på gång?

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

I början av maj komer vi tillbaka båda två, sedan är det den lilla ön i havet som gäller! Men vi tar en sväng till Östersund omkring den 12 maj!