söndag 9 maj 2010

Dags för en enkät om läsande

Dags för enkät, säger Bokhora. Här kommer mina 3 senaste:

Senast avslutade bok: Richard Yates Easter Parade. Ohyggligt välskriven, nattsvart. Jag skyller på den att jag inte kunde sova inatt utan tyckte allt verkade meningslöst.
Senaste bokinköp: Genom Sekwas Klik-klubb köpte jag:  Smaken av Muriel Barbery
Senaste författare som jag är nyfiken på: Sarah Waters nya, den måste jag köpa. Hon gör ett så otroligt sympatiskt och klokt intryck i alla intervjuer.

5 kommentarer:

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Senast avslutade: Jerzy Andrzejewski, Och mörkret täcker jorden. Mycket mycket bra.

Senast inköpta: Kerstin Thorvall, Gunnar gör mål. Illustrerad barnbok. Inköpt i pausen då jag var på konferens, ej hunnit sätta min fot i en bokhandel sedan dess.

Senaste författare som jag är nyfiken på: Dig!

Annika Estassy sa...

"Smaken" är ett måste...
Har annars precis läst ut "Att göra gott" av Trude Marstein. Prisbelönat och fina recensioner men nej, en besvikelse. Förstod aldrig meningen med den, kände ingenting när jag läste den.
Ska börja med "Idag hade jag helst inte velat träffa mig själv" av Herta Müller.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Maria-Thérèse - visst får man lust att läsa Kerstin T. Jag vill verkligen gärna läsa hennes krönikor så hoppas någon ger ut dem. Kul att du vill läsa mina böcker.

Har du läst Smaken Annika? Jag älskar titeln på den där Herta M-boken men jag verkar fastna en bit in i hennes böcker och inte komma längre.

Annika Estassy sa...

Nej Eva, har inte börjat med Smaken ännu men ska! Herta Müller är en helt ny författare för mig så vi får väl se om vi passar för varandra eller inte...

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Sarah Waters nya... såg jag att du beställt - ja den är jag nyfiken på, och Tatiana de Rosnay, ska bli kul att höra dina synpunkter, jag svängde fram och tillbaka...