lördag 29 maj 2010

Jag tittar trots allt och ser sångare som blåser bort och trivsamt stora damer med stora röster

Jag måste erkänna att jag tittar igen på schlagerfestivalen. Efter en fantastisk middag - Karin experimenterade fram en sås Crème Caramel Beurre Salée, jag vågar inte ens berätta för Ellen hur god den var :) - så sjunker vi ner i soffan och tittar. Vi är mitt i nu. Det är ett jättekonstigt program. Vinden blåser, just nu blåser de danska deltagarna nästan bort, alla sjunger, Frankrike hade klätt på sina tidigare ganska barbystade kvinnliga deltagare ikväll, skönt! Irland och Island framträder båda med stora kraftiga damer med stora fina röster, Irlandskvinnan är rund och stolt, Islandskvinnan likaså, de är påklädda och midjelösa. Härligt som kontrast mot alla magra halvavklädda sångerskor. Ett märkligt mode sprider sig med kortkort fram och långt bak. Ja suck. Jag tittar, varför?
Men en låt gillar jag: Tyskland. Som jag aldrig någonsin brukar hålla på.

1 kommentar:

Granne med potatisodlaren sa...

Hon var bäst. Men jag såg bara några stycken. Och gillade också den isländska sångerskan. Vaknade till av poängutdelningen. Då förstod jag att Lena skulle vinna.