torsdag 3 juni 2010

Inte riktigt utflyttad - men snart

Sommarsol över verandan idag. Vi spände upp två stora solparasoller för att skydda unge Miltons vackra ljusa hy. Sillunch i det gröna, blommande syrener.
Jag skulle ta mig över den ospikade verandan - ni minns snickaren som skulle ha extrabetalt ett halvår senare för att skruva fast verandagolvet han i höstas påstod vara fastspikat? Det låter lika galet som det är. Han har dessutom mage att ha med min veranda på sin websida - som reklam!
Hamnar ni i samma situation som jag så ger jag er rådet att inte gå över ett ospikat golv ens om ni ska kolla varför det är stopp i avloppet under verandan. Jag föll igenom med ett brak. Men med hjälp av exmannen hittade vi avloppsfelet så allt gick bra! Dagen fortsatte med orgier i Miltonmys.
Men nu är jag hemma i stan igen. Det finns en kokbok som måste bli klar, det finns rapporter att skriva.
Inte riktigt utflyttad alltså.
Men snart!

2 kommentarer:

Englagård sa...

Det verkar så härligt att bo på en ö på sommaren men verandaeländet låter inte så kul.
/Karina

Anonym sa...

Det låter som om man kan göra sig riktigt illa på ett sådant golv.