lördag 28 augusti 2010

Nu är det min tur att få litteraturtips

Det är allt bra lustigt här i livet hur allt går i cykler. Jag tänker på min lille bror John, hur jag bar hem böcker till honom och var så stolt över hur fint han läste och hur klok han var. Idag är det han som förser mig med boktips och kloka tankar från sin utkikspost som kulturredaktör på LO-tidningen och översättare och allmänt klok person.
Och jag tänker på Elin, min lilla intensivt bokläsande dotter som alltid älskade att läsa och att höra sagor. Jag köpte böcker till henne, jag älskade att göra det. När jag var redaktör för Fönstret fanns det ett överflöd av böcker till henne i vårt hem.
Och idag - nu är det hon som är bokredaktör på Kattis och lånar mig sina nya böcker. Jag tycker förresten att ni ska läsa hennes boksidor och hennes blogg, kunniga, kloka och alerta recensioner och intervjuer. Kattis skulle satsa på ännu fler boksidor, för är det något kvinnor gör idag så är det att läsa och intressera sig för litteratur.

2 kommentarer:

Elin sa...

fining! älskade att vi alltid hade så mkt böcker hemma... alltid så kul att utbyta tankar om läsning också:)

Anonym sa...

Beneficial info and excellent design you got here! I want to thank you for sharing your ideas and putting the time into the stuff you publish! Great work!