torsdag 13 januari 2011

Vi drunknar i mössor halsdukar och vantar - så nu...

Alltså, ger upp gör jag inte! I hela mitt liv som förälder har jag kämpat med olika typer av system i framför allt hallen. Olika hyllor för var och en i familjen med plats för mössor, vantar, halsdukar. Jag har testat allt, korgar, hyllor, lådor... ingenting har fungerat. Denna iskalla vinter är hallen överfull av varma vinterprylar och allt ligger i en enda röra. Så - jag försöker igen! Nu står tre prydliga lådor i hallen, märkta med våra namn. Jag har sorterat ner allas respektive saker i rätt korg och upplever nu en stark déja vu-känsla - men denna gång kanske det fungerar? Nu är vi ju dessutom bara tre!

7 kommentarer:

Evas blogg sa...

Bor bägge döttrarna hos dig nu? Ja hallhyllan är ett evigt kaos. Tänk när vi var fem pers i huset!! Fortfarande kaos fast vi bara är två (och det mesta på hyllan är mitt).

Cecilia N sa...

Så du är klar med böckerna nu då? ;-)

Annika Estassy sa...

Och vuxna - om det nu hjälper...
:)

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Eva, jag är glad att jag inte är ensam i denna värld - om problemet med ordning och med att vara den som har mest prylar!

Cecilia... åh nej!!!! Många pusselbitar ligger framme än

Annika, DET hjälper inte :)

englundskan sa...

Jag minns en period med cykelhjälmar, ridhjälmar, hockeyhjälmar m vidhängande utrustning. Varför har hallen så liten?

englundskan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Dessa små hallar - men också o ve: Min dåliga karaktär när det gäller att lägga saker på rätt ställe. Ett steg i taget, nu hamnar i alla fall nycklarna i en nyckelburk!