söndag 27 februari 2011

Jag och min glugg! tänker jag när jag läser intervjun med Pernilla Andersson

Läste en fin intervju med sångerskan Pernilla Andersson i DN i morse.  Jag kände inte till henne tidigare men får ett sympatiskt intryck. Hon är sångerska och är bland annat med nu i schlagerfestivalen och hon verkar ta sina egna krokiga vägar fram genom livet.
Jag gillar (förstås) det hon säger om gluggen mellan framtänderna:
"Det måste finnas något som skaver lite och det är det som skaver på mig."
Hennes tandläkare ville ta bort gluggen, hennes pappa ville att hon skulle ha den kvar, annars skulle hon se ut precis som alla andra.
"Jag älskar din glugg! hojtar hennes man Dregen", enligt intervjun.
Varför jag skriver om det?
För att jag också har en g l u g g mellan framtänderna så klart och gillar den. Tandläkaren tvingade mig att ha tandställning, men gluggen försvann inte och det är jag glad för.
Jag och min glugg!

11 kommentarer:

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Jag håller med, varför måste alla olikheter justeras så vi till slut liknar varandra allihop? Det säregna är det som fångar, som intresserar, som lockar.

Evalinn sa...

Bra! :-)

Markus sa...

Ja, tänk vad många bortreglerade gluggar, galoschbett och överlappande garnityr som går omkring!

Glugg ger verkligen personlighet! Och Pernilla Andersson är en säregen kvinna, gillade också artikeln. Bara det att hon är passionerad sportfiskare!

Anonym sa...

Klart att du ska ha din glugg! Den är ju din och du!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Kära Ofrivilliga... klart vi ska ha gluggar och rynkor och karaktär, tänk om alla ler mot varandra med stela botoxade ansikten....

Evalinn, tack :)

Markus, vi är fina som vi är eller hur? Tänk om många kunde acceptera sina ansikten och gilla dem och le! Vem tänker på rynkor när glimten i ögat finns!

Carina! Eva med gluggen, det är jag det.

Anonym sa...

Glugg är charmigt och vackert!

Elisabeth sa...

Vilken mysig blogg. Har precis hittat hit och fann många glimrande livspärlor. Kommer på besök igen.
Och tycker som du att det finaste är det som har karaktär.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tack Jenny!

Hej Elisabeth, kul att du tittar in! Det är verkligen de spår livet sätter som är skönhet tycker jag.

Trillingnöten sa...

Vad kul att du kikade in på min blogg tidigare! Och jag var ju tvungen att själv kika in på din och titta lite. Jag gillar det jag ser och kommer gärna tillbaka!

Själv är jag också född med glugg i fram, en riktigt bred en. Den är försvunnen med hjälp av tandställning. På gott och ont. Jag är inte ledsen att den är borta, men jag saknar den lite. Det blir som ett trademark liksom :)

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Hej Trillingnöt! Jag gillar din blogg och är helt överens med dig om definitionen av livet som en "box of chocolate"
Ja, jag undrar om jag hade saknat min glugg om tandställningen tagit bort den? Min mamma var livrädd för att jag inte skulle våga le med min glugg - men det har aldrig varit några problem!

Jane Morén sa...

Fint med glugg! Min syster har glugg.