torsdag 28 april 2011

En solhälsning på stranden en tidig morgon


Halvsju i morse var solen ett rött klot ovanför bergen, vi gick ner till stranden för ett yogapass. Rullade ut mattorna på sanden och gjorde solhälsningar och andra rörelser. Vad kan jag säga... det är underbart. Tro nu inte att jag är vältränad, jag är förvisso stel och inte särskilt vig eller stark, men det fina med yoga är att man inte tävlar utan alla gör efter sin förmåga. Och små framgångar kommer med det tålamod man också tränar i yoga. Att vara närvarande en tidig morgon på stranden i Ile Rousse, att göra solhälsningar och lyssna till havet och vinden... det blir inte så mycket bättre än det tror jag! Just jag, just nu, på denna vackra plats.

Invånarna i Ile Rousse var diskreta och passerade bara förbi. Dock inte denna hund som la sig intill mig och bara stirrade, sedan reste han sig upp, skällde, tog en yogamatta i sin mun och sprang!
Det är Linda vår yogalärare som står på huvudet, vill jag förtydliga....

2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Vilken härlig bild jag fick framför ögonen nu! Livet är sannerligen underbart!

Anonym sa...

Så underbart att få läsa din vackra & inspirerande blogg Eva! & så härligt vi hade det! Jag längtar redan tillbaka & hoppas att vi ses snart igen. Stor varm kram Linda