måndag 25 april 2011

Stilla dagar på Korsika

Igår strålade solen från blå himmel så mina vader antog en glad röd färg. Idag var det mulet men jag vaknade av morgonyogan. Vi var utomhus idag, rullade ut yogamattorna på tennisplanen och kämpade i 75 minuter. Bra för kroppen bra för själen. Jag är så glad att jag bestämde mig för denna Korsikavecka. Det är något med den vilda naturen här som är befriande, vilt och vackert samtidigt, det tycker jag om. Havet skiftar i alla blå och turkosa nyanser som finns. Badar gör jag inte än, det är för kallt. Men njuter av skönheten och stillheten på hotellet i Ile Rousse. Jag har varit här många gånger, jag blir förvånad över att det ständigt ser likadant ut. Inga nya turistkomplex växer upp, samma affärer nu som för tio år sedan. Stillsamt, vackert.
På dagarna sitter jag vid ett litet bord i lobbyn och arbetar. Så här kan man ha det, en slags lycka!

Inga kommentarer: