söndag 29 maj 2011

Att flytta tar på krafterna

Jag är så trött. Vi har flyttat hela dagen, alla lådor, allt som dotter E hade hos mig, i min källare och i ett lager skulle förflyttas till nya lägenheten. Som vi burit, släpat, lyft. Ändå glömde vi alla de kartonger vi flyttat upp från källaren till min trappuppgång. Det var bara att lyfta ner dem igen för vi hade lämnat tillbaka bilen till uthyrningsfirman. Det är ett spektakel när vi, ett gäng billösa och körkortslösa människor, ska genomföra en flyttning. Men med familj och några goda vänner gick det bra och vi kunde fira inflyttningen. Sedan gjorde vi en härlig gemensam morsdagsmiddag här hos mig - och nu ska denna lilla mor stupa i säng med värkande armar och axlar. Minns inte när jag var så trött. Ville vara som Milton som sovande bars ut i vagnen och rullades in i en filt och transporterades hem av föräldrar som var lika trötta som jag.

Inga kommentarer: