fredag 8 juli 2011

Kom på att det går bra att skriva på bryggan

Idag har jag badat, vaknade tidigt och åt mysfrukost med en båtfarare som kom till ön. Fick hjälp med parasoller och solstol och lovade mig själv att ta det lugnt, läsa och skriva. Men det pirrade i mig efter ett tag, trimmern var ju fulladdad och det finns fortfarande mycket sly så jag gick loss tills grannarna ropade att de sett på facebok att jag bara skulle lata mig idag så vad höll jag på med?! Sedan badade jag - helt underbart. Jag satt på bryggan och mitt i larmet blev jag så inspirerad av en tanke jag fick att jag skrev och skrev, kom sedan på att det är bra att skriva på bryggan, där är det inte en massa uppgifter som väntar mig.
När jag gick upp för att skriva in det jag hittat på så föll ögonen på den grå oljan till verandagolvet, ett par plankor kunde jag väl få måla i alla fall. Det blir så fint! Skimmergrå veranda. Snart kommer Elin, med nästa båt kommer ML och Milton. Sen ska vi grilla. Vad kan jag säga? Sommar!

1 kommentar:

Johanna Wistrand sa...

Ha ha, vad kul med grannarna som har koll på dig på Facebook, gillar!

Ja akta dig för uppmärksamhetstjuvar som sly och golv! Allt ska tjäna ditt skrivande - gå lös på grejerna när du behöver skrivpaus, vet jag! Och sen till bryggan och fortsätta skriva igen.

Kram!