måndag 11 juli 2011

Mina största äventyr sker i fantasin

Det blir så tydligt med födelsedagar och tidens gång på facebook. Alla de som nyss var unga bara fyller och fyller. Hoppas våra själar förblir unga även om kropparna blir skröpligare.
Ändå är sommaren så kraftgivande. Man räfsar och klipper och krattar och badar och det känns som bästa medicinen för kroppen och för själen.
Ellen klättrade upp på Machu Pichu, jag trodde jag skulle komma dit en dag. Inser nu efter hennes berättelse om hur mödosamt det är att det får jag bara uppleva genom henne. Mina största äventyr nu, sker de i fantasin? Har de kanske inte alltid gjort det, förresten?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Verklighet och fantasi, tankar som flyger och far.... Perfekt kombination Eva!

Kim M Kimselius sa...

Visst är det underbart att i fantasin få uppleva allt det vi inte kan vara med om i verkligheten?
Kram Kim