lördag 8 oktober 2011

Den här fina bloggutmärkelsen har jag fått av författarvännen Kim Kimselius som också är en entusiastisk bloggare som jag gärna läser.
Kims  motivering till att ge mig utmärkelsen är:  Eva Swedenmark vars blogginlägg alltid genomsyras av värme och livsglädje och gör mig glad
När man får en award brukar man också svara på frågor. Här kommer frågorna och mina svar.

Varför började du blogga?
Författarcentrum inbjöd till bloggande, de gav oss så fina "bruksansvisningar" att jag övervann min teknikrädsla. Först var det en Emma Vall-blogg vi skulle ha men Annica och Maria, som är de andra två tredjedelarna av Emma Vall, var inte intresserade så jag började blogga i eget namn.

Vilka bloggar följer du?
 Kika in till höger här på min blogg så ser du några av de bloggar jag följer.

Vilka favoritfärger har du?
Blått i alla nyanser

Vilka länder drömmer du om att besöka?
Jag reser alltid tillbaka till Frankrike och Vietnam, två länder nära mitt hjärta. Jag drömmer om Laos och Kambodja. En av mina döttrar var just i Japan och pratar så lockande om det så Tokyo står på önskelistan, min andra dotter bor just nu i Rom så dit vill jag! För Rom, men mest för att träffa henne.

Ja, det var frågorna. Nu till de personer som jag  i min tur vill dela ut en ros till.

Karin Englund min kloka välskrivande vän som äntligen börjat blogga

Underfundiga Ofrivilliga bloggaren för hennes kloka texter och fina bilder

Anne som skriver med så mycket kärlek, Anne som inte ger upp om livet trots en svår förlust 

Anneli som skriver med så mycket själ och hjärta om sina författardrömmar

Jag säger som Kim: "Tack alla ni som läser min blogg och skriver en liten positiv kommentar som gör dagen ljusare och lättare."

8 kommentarer:

Unknown sa...

Tack Eva! Jag uppskattar så att du läser min blogg och att du gett mig denna utmärkelse. Jag vet inte om jag kommer ge den vidare... inte för att det inte finns någon att ge den vidare till, utan för att jag har inte förmågan just nu att göra det. Bryter man mot awardprincipen då?
Tack igen, jag tycker du är värd alla rosor som man kan få!

Karin sa...

Tack Eva, vilken fin ros! Nu jobbar jag på att få ytterligare någon familjemedlem att börja blogga.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Anne, jag ger dig rosen med varmt hjärta för att jag vill det, för att du är värd den och för att den kanske ger dig lite uppmuntran! Men inte för att ställa krav. Så ta bara emot den utan förpliktelser :)

Karin! Det är verkligen på tiden!

Anneli Stålberg sa...

Oj vilken härlig överraskning, tack så jättemycket! :)

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Anneli! Du är så väl värd en ros!

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Innerligt och varmt tack Eva!!
Vet inte riktigt vad jag åstadkommit för att förtjäna din vackra ros.
Jag är bara glad att du trivs på min blogg, så som jag trivs på din.
kram E

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Men Ofrivilliga E, klart du ska ha en ros. Jag älskar att se dina bilder och läsa dina oförutsägbara infallsrika texter!

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Nu rodnar jag...