lördag 21 januari 2012

Men Carin Jämtin, ingen tror dig när du påstår att Juholt själv valde att gå - så varför säger du det?

Det finns mycket att säga om Juholt. Han har blivit jagad av medierna på ett obehagligt sätt, men han har inte precis varit smidig själv heller. Så avgången var väntad. Det var snyggt att han  inte behövde  anmäla inför hungriga pressvargar på Sveavägen 68 att han blivit avsatt. Snyggt att han fick avgå på hemmaplan - och han gjorde det på ett värdigt sätt.
Men det är förnedrande att se Carin Jämtin underskatta oss alla när hon håller presskonferens och låtsas överraskad,  när hon intygar att Juholt hade VUs förtroende men att han nu själv valt att avgå. Ingen tror på dig, Carin!
Jag blir ledsen för Carin Jämtin är en klok politiker jag gillar och gärna skulle se som partiordförande. Men hennes presskonferens i eftermiddag var en katastrof. Det är livsfarligt att detta ljugande ska fortsätta. Kunde hon inte bara ha klivit fram och meddelat att nu tar hon över ansvaret.
Det hade jag gillat! Nu uppstod i stället en total förvirring kring vad som ska hända. Sluta med det där falska politikertramset, säg som det är, alla fattar. Jag gillar inte att man ljuger oss rakt upp i ansiktet i direktsändning.
Det enda som var tydligt efter den presskonferensen var att är SAP nu står utan ledare och att ingen vet hur det ska bli.

2 kommentarer:

KaosJenny sa...

Förhoppningsvis säger Carin det för att sossarna själva ska försöka ta sig samman och sluta kriga och maktspela utan istället koncentrera sig på att bedriva oppositionspolitik värd namnet. Försöka få ut sitt budskap (även om de mesta massmedierna är bundna till regerings-partier)... Vi vill se ett lag sluta upp bakom en partiledare, vi har inte presidentkampanjer i Sverige och därför bör politiken fram. I bästa fall blir några ungdomar lite galna av dessa stolleprov och engagerar sig ;-)
Kram

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Jenny så är det kanske. Men jag står helt enkelt inte ut med att de inte är ärliga i denna knepiga situation. Jag vill ha raka rör (och är miljöskadad efter för många år i rörelseorganisationer). Det enda hopp jag har om s är de fantastiska unga SSU-are från t ex Jämtland jag mött, de har visioner, de är raka. De liknar inte den nu åldrade SSU- generation som idag sitter vid makten men inte glömt sina gamla fejder. Som slåss inåt i stället för att vara visionära. Kram! ( Det är i alla fall bra att jag fortfarande kan bli arg och inte är helt desillusionerad :)