söndag 15 april 2012

Har ni en etta på lut till oss?

Håll tummarna idag. Vi drar till Kransen för att titta på eventuellt köpbara lägenheter till Ellen. Min mambo vill ha något eget. Så idag ska vi börja nosa runt i det fullständigt hopplösa bostadsläget i Stockholm. För det är väl ingen som har ett litet kontrakt på en minietta på lut, att överlåta till världens trevligaste bostadslösa Ellen?
Hon kommer att tycka det är underbart med något eget efter att ha flyttat runt i världen i många år och emellanåt landat hos mig. Frågan är hur jag klarar att bli alldeles ensamboende?

2 kommentarer:

cruella sa...

Nä, i innerstaden och attraktiva närförorter är det dyrt. Men i kranskommunerna och typ Högdalen och Spånga-Tensta finns det ju hyfsade alternativ. Jag försöker förklara för mina än så länge tonåriga barn att man nog får räkna med att börja modest om det är i den här stan man ska bo.

Lycka till!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tonåringarna ställer sig väl i bostadskön så snabbt de kan, Cruella, det missade vi alltför länge!
man får nog bara beredd på många besvikelser i jakten på den eftertraktade ettan