fredag 25 maj 2012

Med Milton på båtfärd - det rätta valet

Idag tar Milton och jag båten Emelie från Barnängen till Djurgården. Snart kommer han. Han åker i lilla rutiga vagnen och vi har varsin blå ryggsäck. Det känns alldeles underbart att åka iväg med honom när träden blommar, solen skiner och himlen är alldeles blå!
När mina barn var i hans ålder var jag mitt upp i jobb, äktenskap, stress. Då drömde jag om dagar som denna när man bara lämnar allt och åker iväg. Rymmer med barnen till lustupplevelser.
Ni som har små barn - ta vara på den tiden, säger jag med mitt långa perspektiv. Den går så fort och dagarna kommer inte tillbaka hur mycket man än ångrar att man prioriterade fel.
Det finns faktiskt inget viktigare.

1 kommentar:

Marina sa...

Så sant...fast sen kommer den där underbara tiden när man kan umgås på ett helt annat plan, när de plötsligt är vuxna, och den tiden är faktiskt också underbar och värd att ta vara på.