tisdag 10 juli 2012

Sommar i Stockholm - båtliv

Dottern har besök från Australien, hon vill visa Sverige från den bästa sidan. Betänk att det är vinter nu i Sydney men det är kallare här än där. Så det är en utmaning.
Något väl värt att testa är ett besök på den gamla båten af Chapman, vandrarhemmet vid Skeppsholmen.
Romantiska minnen spinner i min hjärna. När jag just hade träffat mina barns far på tåget mellan Uppsala och Stockholm (ja han klev av fast han skulle till Göteborg) så inkvarterade han sig just på af Chapman och våra romantiska promenader ringlade sig därifrån, ut till Djurgården och så vidare. Tänker alltid på den lyckliga galna dagarna när jag ser den båten.

Men nu är nu och inte nostalgi. Det matglada gänget från Urban Deli vid Nytorget har gått ombord på af Chapman i år och har härliga luncher och grillkvällar där.
Här hittar ni mer info. God mat och bra läge, måste testas.

4 kommentarer:

Karin sa...

Men! Har ni SOL i Stockholm!? Orättvist.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

just nu skiner solen över min ö

KaosJenny sa...

Mysigt med sol, jag unnar alla sol för det har det varit lite snålt med i sommar (och jag bor nog bäst till, norrut)... Frisk fräsch luft, små röda stugor kan nog vara något att visa upp men vänliga människor brukar slå det mesta när man är på resa :-) Kram

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Så rätt Jenny, det bästa är vänliga leenden och glada svar, det är ju vad man själv vill möta, finns ingen sevärdhet som går upp emot vänligt bemötande.