torsdag 9 augusti 2012

Grävde ingen grop, nu får jag skämmas

Usch vad det är vemodigt när sommaren går mot sitt slut. Varje år känner jag att nog kan jag bo kvar... Men så blir kvällarna mörka och regniga, jag känner mig ensam. Tystnaden är alltför högljudd. Bilderna i mitt huvud för kaotiska.
Jag drar in till stan och njuter av asfalten, en dag, eller två, sedan längtar jag ut igen.
Nu är jag på ön.
 Idag är det ägandets baksida, allt det praktiska: det kommer en expert som ska diskutera avloppssituationen på min tomt. En ny lag anbefaller alla att fixa avloppsfrågan, det är ju bra men det är förvirrat. Jag betalar och betalar för ansökningar, inspektioner, förberedande ansökningar - men inget händer och Vaxholms kommun har fått för sig att avslå användandet av ett enkelt och billigare system. Andra kommuner godkänner dock och jag börjar känna att det här med avloppen, det är en fråga som några tjänar mycket pengar på.
Jag känner mig opraktisk och handfallen, inser att jag borde ha grävt en provgrop, det har jag inte.
Hoppas med mig att allt ska gå bra....

Inga kommentarer: